Första skoldagen

Känner mig extremt handikappad utan dator här i Uppsala så jag tjuvar lite på Malins dator.
Hoppas hon inte blir sur ;) Får väl förhoppningsvis tillbaka min kära ägodel nästa vecka.

Gårdagen då? Blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Tog 9 tåget till Uppsala, gick hem och åt frukost sen gick jag hela långa vägen till skolan som tog 40 min
(måste definitivt införskaffa mig en cykel här alternativt ta med min)
Introduktion tillsammans med ca 100 andra elever. Träffade en jättetrevlig tjej från Göteborg.
Men sen blev vi uppdelade i 2 grupper. Och där kände jag inte en människa och alla hade pluggat typ 3-5 terminer redan så man kände sig skapligt oerfaren. Hade presentation med den jobbiga frågan -säg någonting du är bra på.
sjunga,dansa,gitarr,tvärflöjt,baka,kändisar var några saker folk var bra på. En tjej men knallrosa hår, foppatofflor och för långa mjukisbyxor var duktig på att komma försent sa hon. HAHA
Eftersom ILU har för vana att vara så dåliga på att ge ut all/rätt information så fick jag veta idag att om man ska bli förskole- lågstadie- och mellanstadie- lärare som jag eventuellt ska bli så behöver man inte läsa språk och matte A först så dem flesta läser Pab A först och sen språk och matte så då kom jag underfund med varför de flesta läst så länge redan. Så nu har jag gått på Språk & Matte introduktion och fick också göra ett diagnosiskt test i matte (gissa hur det gick? men bättre än jag trodde) Men nu hag jag alltså bytt till Pab A och missat hela introduktionen.
Måste ansöka om VFU senast imorgon men kommer varken in på den sidan eller pingpong.
Ska läsa en bok som vi ska ha seminarium på i morgon och skriva läslogg om den. Herregud!
Och ingen information får jag tag i.... men det löser sig säkert.

Snart kommer Petra och hälsar på. Ska tvinga henne att följa med till skolan så jag kan få tag i en studiehandledning iallfall. och första boken måste jag fixa också (och läsa)! Bra start! (eller inte)

Nu känns det verkligen att man flyttat. Fixade antennsladd till tv:n igår så nu känns det lite mer "hemma".
Jag och Malin lagade nötburgare med sallad igår. Jag satt såklart ett salladsblad i halsen så jag höll på att kvävas. HAHA

Måste hinna med allt som ska fixas innan 3 för jag har match halv 7 på heden så måste sova i sala ikväll och upp kanontidigt. BLÄ!

Nej nu blir det frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0